اگر پروژه های عظیم معدنی در یک منطقه ی جنگلی و غیرجنگلی فعال هستند، باید که قدر فعالان و کارشناسان و دوستداران محیط زیست را بدانند. این ها بدون منت راه های آسیب خوردن محیط را شناسایی می کنند و به همین دلیل مدیران چنین پروژه هایی نه تنها باید قدر مخالفان فعالیت خود را بدانند بلکه باید به آن ها در این راه کمک کنند.

اگر در یک طرف همه مشتاق راه افتادن بزرگراه ها در منطقه ی قره داغ هستیم و اگر همه مشتاق رونق صنعت توریسم در این منطقه هستیم، باید که همه دغدغه ی محیط زیست آن را نیز داشته باشیم. باید که کسانی و گروه هایی مخالف این کار باشند و از مخالفت خود و دلائل این مخالفت بگویند و چنین می شود که کار ما آسیب شناسی زیست محیطی می شود.

هم اکنون بزرگراه تبریز ـ خاروانا ـ نوردوز در حال ساخت است، بزرگراه تبریز ـ اهر ـ باکو از مسیر هوراند مطالعاتش تمام شده و منتظر تعریف و تصویب و دریافت بودجه است. بزرگراه اهر ـ کلیبر ـ جانانلو برای سال 90 بودجه خواهد گرفت. جاده های فعلی اهر به مشگین و ورزقان نیز به « اصلی »‌ تبدیل خواهند شد. از مسیر مرزی منطقه راه آهن جلفا ـ آصلان دوز فعال خواهد شد. راه های فرعی خاکی میان روستاهای جنگلی یکی یکی آسفالت می شوند و این همه راه در منطقه ی جنگلی و مرتعی و باستانی کشیده می شوند و آیا صدایی از سر مخالفت غنیمت نیست؟!